Rok: 2020

Bieganie w terenie czy rowerek treningowy?

  • Posted by - Ala

Pogoda za oknem nie zawsze nas rozpieszcza, a o sylwetkę i formę trzeba jednak w jakiś sposób zadbać. Osoby biegające na powietrzu bardzo cenią sobie piękne krajobrazy. Jednak właśnie warunki atmosferyczne czasami płatają nam figla i musimy zadowolić się treningiem w domu. W takim przypadku rowerek treningowy okazuje się nieoceniony i pozwala przeprowadzić porządny trening w domu czy też klubie fitness.

Bieganie na powietrzu a rowerek treningowy

Oczywiście znajdą się zarówno zwolennicy treningu na powietrzu, jak i treningu w pomieszczeniu. W zasadzie to i jedno i drugie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Warto skupić się jednak na różnicach, które występują pomiędzy oboma sposobami treningu biegowego.

Jeśli chodzi o bieganie na dworzu to jest ono oczywiście o wiele bardziej urozmaicone, aniżeli trening w zamkniętym pomieszczeniu na rowerku treningowym. Świeże powietrze oraz różnorodność krajobrazu sprawia, że aż chce się biec przed siebie. Jednak bieganie na dworzu niejako ogranicza nas jedynie do biegania, ponieważ nie mamy przy sobie możliwości skorzystania z innego sprzętu fitness i połączenia ćwiczeń treningowych.

Nieco inaczej sprawa wygląda, gdy posiadamy dostęp do rowerka treningowego. Takie urządzenie możemy mieć w domu czy też na siłowni lub sali fitness. W takim przypadku treningi na rowerku treningowym możemy skrupulatnie zaplanować i regularne notować progres na siłowni. Rowerek treningowy może posłużyć w treningu również jako rozgrzewka przed treningami siłowymi. Rozgrzanie organizmu przed docelowym treningiem jest bardzo ważne, a rowerek właśnie nam to umożliwia.

Czy warto zaopatrzyć się w rowerek treningowy?

Osoby mające dylemat i zastanawiające się nad kupnem rowerka treningowego z pewnością chcieliby poznać wszystkie niezbędne informacje o urządzeniu jeszcze przed kupnem. Jeśli chodzi o rowerek treningowy to jest to bardzo uniwersalne urządzenie, które pozwoli nam zadbać o naszą sylwetkę, ale nie tylko. Do najważniejszych zalet rowerka treningowego z pewnością należy zaliczyć:

  • możliwość treningu 24/7,
  • poprawa kondycji i wytrzymałości,
  • brak potrzeby dostosowywania się do warunków atmosferycznych panujących za oknem, 
  • możliwość przeprowadzenia rozgrzewki przed treningiem siłowym,
  • przydatny w wielu innych dyscyplinach.

Zalet rowerka treningowego jest naprawdę całe mnóstwo. Warto jednak skupić się na ostatnim podpunkcie, ponieważ rowerek treningowy wykorzystywany jest również w wielu innych dyscyplinach sportowych, aniżeli w samym bieganiu. Zawodnicy MMA, kolarze czy też kulturyści bardzo często korzystają z takiego sprzętu treningowego. Podsumowując można stwierdzić, że zdecydowanie warto zaopatrzyć się w rowerek treningowy.

Ludzie autorstwa yanalya - pl.freepik.com

Najważniejsze funkcje rowerów treningowych

  • Posted by - Ala

Rowerek treningowy ze sklepu MarboSport stanowi podstawę każdej profesjonalnej siłowni. Jednak, z tego sprzętu można korzystać również w domowym zaciszu. Warto zaznaczyć, że większość modeli rowerów treningowych jest prosta w konstrukcji i obsłudze. Nawet amatorzy powinni dać sobie radę z podstawowym treningiem przy użyciu tego rowerka. Jak z użyciem każdego profesjonalnego sprzętu do ćwiczeń, powinno się na początku zacząć krótki trening, w celu wdrożenia się i przygotowania ciała do dalszej intensywności. Pierwsze ćwiczenia powinny trwać od kilku do kilkunastu minut. Na początku warto robić trening 2-3 razy w tygodniu. Rowerek treningowy poprawia ogólną motorykę ciała. Przyczynia się on do zwiększenia kondycji, wytrzymałości. Dzięki regularnym ćwiczeniom ciało jest bardziej dotlenione i poprawia się krążenie krwi.

Rodzaje rowerów treningowych

Rowerki treningowe można podzielić względem ich budowy na następujące modele:

  • pionowe,
  • poziome,
  • hybrydowe,
  • spinningowe.

Różnice pomiędzy rowerem pionowym a poziomym

Rowerek pionowy wymaga od osoby ćwiczącej przyjęcia pozycji pionowej, wyprostowanej. Bez wątpienia taka pozycja dobrze wpływa na układ oddechowy. Oprócz tego, dzięki regularnemu treningowi, mięśnie ud oraz łydek są ładnie modelowane. Tego rodzaju sprzęt polecany jest osobom, które nie mają problemów z bólami w kręgosłupie. W standardzie najczęściej rowerek ten posiada licznik kilometrów, dzięki któremu można śledzić na bieżąco dystans, który właśnie został pokonany. Oprócz tego na panelu znajduje się pulsometr, który na bieżąco wyświetla informację o pulsie ćwiczącej osoby. Oczywiście warto kontrolować te parametry, aby zachować zasady bezpiecznego treningu. Rowerek poziomy z kolei jest dobry dla osób borykających się z problemami w kręgosłupie. Osoba ćwicząca na takim rowerku może zająć pozycję leżącą, dzięki czemu plecy nie są w żaden sposób obciążone pracą. Dzięki temu mięśnie brzucha są bardziej mobilizowane do pracy. Na tym rowerku można zająć również pozycję półleżącą.

Rowerek spinningowy nie tylko dla profesjonalistów

Rowerek hybrydowy łączy w sobie cechy modelów pionowych oraz poziomych. Jest świetną alternatywą dla osób miewających problemy z odcinkiem lędźwiowym. Rowerek spinningowy jest świetnym rozwiązaniem dla osoby, która lubi ćwiczyć szybko i dynamicznie. Na takim sprzęcie można jechać i ćwiczyć jednocześnie. Modele spinningowe konstrukcyjnie posiadają obciążone koło zamachowe. Pozwalają one wytrenować wytrzymałość, siłę i wysoką intensywność ćwiczeń. Z profesjonalnym użytku, rowerki spinningowe używane są przez kolarzy, jednak nie wyklucza to oczywiście amatorów, oni również mogą korzystać z tego urządzenia.

Ludzie zdjęcie autora yanalya - pl.freepik.com

Idealny czas na rowerek

  • Posted by - Ala

Rowerek treningowy to jeden z popularniejszych przyrządów do ćwiczeń. Jest chętnie nabywany i wykorzystywany do domowego treningu. Obecnie może przydać się szczególnie i to z co najmniej kilku względów. Przede wszystkim rower treningowy to świetne rozwiązanie w okresie jesienno-zimowym. Z uwagi na warunki atmosferyczne aktywność na świeżym powietrzu jest utrudniona i raczej nie należy do przyjemności. W tym roku okoliczności tym bardziej nie sprzyjają uprawianiu sportów nie tylko na zewnątrz, ale również w siłowniach czy centrach fitness. Bieganie czy chociażby spacerowanie w maseczce na twarzy już tak nie kusi. Chcąc zadbać o formę, warto zatem zainwestować w prywatny sprzęt do ćwiczeń. Rowerek stacjonarny przyda się zarówno początkującym, jak tym bardziej wprawionym w sportowym boju.

Ćwiczenia w domu, na balkonie czy w ogrodzie

Zaletą rowerka treningowego jest możliwość postawienia go w dowolnym miejscu. Dysponując balkonem, tarasem czy ogrodem, rowerek treningowy (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Rowery-treningowe-1027.html) da się wykorzystać także do ćwiczeń na świeżym powietrzu. A te często są postrzegane jako przyjemniejsze, zdrowsze i bardziej wartościowe. Oczywiście sprzęt treningowy należy chronić przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Po zakończeniu wysiłku rowerek warto osłonić przed deszczem, wiatrem i chłodem. Jeżeli mimo ogólnospołecznej izolacji chce się utrzymać dobrą formę, rowerek stacjonarny okaże się cennym sojusznikiem. Pomoże zadbać o:

  • kondycję i wytrzymałość,
  • formę psychiczną,
  • utrzymanie lub wypracowanie prawidłowej masy ciała.

Aktywności fizycznej nie należy bagatelizować, szczególnie w obecnej sytuacji. Wysiłek jest nieoceniony w uporaniu się ze stresem, wynikającym tak z samej pandemii, jak i jej licznych następstw społeczno-gospodarczych. Z wielu różnych powodów najbardziej kusi obecnie sport w zaciszu własnego domu.

Dlaczego rowerek treningowy?

Rowerki stacjonarne są różne, w dostępnej ofercie na pewno uda się znaleźć sprzęt adekwatny do swoich potrzeb. Niektóre modele kuszą długą listą funkcji, nie brakuje też sprzętu w przystępnej cenie. Na tę ostatnią uwagę powinni zwracać początkujący. Większość z nich nie potrzebuje rozbudowanych przyrządów z górnej półki. Czasami nadmiar możliwości wręcz zniechęca do kolejnych treningów. Na początku wystarczy zatem prosty sprzęt. Rowerek treningowy, który nie zajmie dużo miejsca. Pomoże natomiast zadbać o siebie w każdych warunkach. Na wiosnę nie trzeba będzie rozpoczynać ambitnego planu odchudzania. Wystarczy kontynuowanie aktywności.

Ludzie obraz autorstwa yanalya - pl.freepik.com